Pro plnou funkčnost těchto stránek, stejně jako Interaktivních plánů dopravy, je potřeba mít zaplý JavaScript!

Z dopravního dění

Trať Děčín – Oldřichov u Duchcova, aneb Kozina

Již několik desítek let je v Evropě trend přecházení z železniční dopravy na silniční. Tomuto trendu padly za oběť desítky tisíc kilometrů železnic po celé Evropě. Jedinou zemí, které se tento trend dotkl jen okrajově bylo Československo (když nebudeme počítat malinké státečky se zanedbatelnou nebo žádnou železniční sítí, ani „širokorozchodné“ postsovětské státy). Ano v Čechách, ani zatím na Slovensku, doposud […]

Rating: 3.3/5 (6 votes cast)

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Tento příspěvek je 3. částí z 3 článků PřerovRok 2016 – kostky jsou vrženy: Projekt „Rekonstrukce žst. Přerov II. stavba“ je dokončen a předložen k posouzení Centrální komisi Ministerstva dopravy. Bylo zřejmé, že po personální změně ve vedení Stavební správy východ má záměr zastávky oficiální nepodporu ze strany SŽDC, a tato „nepodpora“ zcela jasně vyplývala ze závěrečného materiálu, […]

Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Tento příspěvek je 2. částí z 3 článků PřerovNápad na stavbu nových železničních zastávek v Přerově je poměrně staršího data. První myšlenky se objevily spolehlivě už před rokem 1989 (snad už v 70. létech minulého století), tehdy však byla šance na jejich realizaci minimální. Bylo to v podstatě i oprávněné, protože nejvhodnější možnou lokalitou (Předmostí) procházel první hlavní tah na […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Tento příspěvek je 1. částí z 3 článků PřerovNěkolik uplynulých let se intenzivně zabývám železniční osobní dopravou na Přerovsku, kde jsem se narodil a řadu let zde žiju. Téma je to velmi zajímavé, protože mj. odkrývá problematiku, o níž se téměř nikde nemluví. Je to problematika schopnosti hlavních konvenčních železničních tratí řešit dopravní obsluhu regionů. Nejdříve je […]

Rating: 5.0/5 (4 votes cast)

Přeprava jízdních kol po železnici

Po české železnici se přepravuje stále více cyklistů. Kombinace kola a vlaku má značné množství výhod, oba dopravní prostředky se ideálně doplňují. Na kole lze dojet na kratší vzdálenost téměř všude, včetně center měst, chráněných oblastí nebo lesních pěšin – tam má kolo daleko větší dosah než auto. To co mu chybí je schopnost jízdy vyšší […]

Rating: 4.5/5 (2 votes cast)

Veřejná doprava Vysočiny

Na začátku roku unikly některé návrhy změn jízdních řádů, ke kterým má dojít v souvislosti se zavedením nového IDS na Vysočině. Tento článek má za cíl stručně popsat navrhované změny a jejich dopady. Tyto návrhy by měly být uvedeny v platnost s jízdním řádem 2018/2019. Tratě 212 a 230 Stávající stav Na trati jezdí ve dvouhodinovém intervalu rychlíky Brno – […]

Rating: 3.7/5 (12 votes cast)

Co opravdu zaznělo tentokrát na konferenci ve Vendryni?

Tak jako pravidelně každý rok na podzim, konala se i letos Mezinárodní odborná konference na téma železniční dopravy, kterou pořádaly České dráhy a Univerzita Pardubice společně s dalšími partnery. Tentokrát na téma Cestující v přepravním procesu a místo konání byla zvolena Vendryně. Minulý ročník se konal v Lounech a pojednává o něm jeden z předchozích článků. Vcelku podrobnou reportáž tentokrát přinesl server Vlaky.net, a proto […]

Rating: 4.6/5 (20 votes cast)

V Americkém městě Cincinnati otevřeli 9. 9. 2016 nový tramvajový systém

Tramvaje byly hlavní formou veřejné dopravy ve městě Cincinnati  ve státě Ohio na konci 19. a na začátku 20. století.  První elektrické tramvaje začaly fungovat v roce 1889. Systém měl délku 357 km a ročně přepravil 100 milionů cestujících. Systém byl uzavřen v roce 1951. Od 20. let 20. století se zde budovalo metro, které však nikdy nebylo dokončeno. 9. září 2016 byl uveden […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Přerovská doprava v rukách dopravních „odporníků“

V Přerově máme jak známo “moderní” autobusové nádraží, financované z peněz EU. Chytrá hlava rozhodla, že výjezd bude jen jednou křižovatkou centrálně (dříve se od každého nástupiště dalo najet rovnou do silnice – pravda že ne úplně normově, nicméně to fungovalo). Po rekonstrukci autobusového nádraží přišla jiná chytrá hlava a vymyslela, že bude “taktový uzlík”, čili hezky […]

Rating: 4.0/5 (14 votes cast)


© dopravni.net

MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.




Copyright © 2016 SmartGIS s.r.o.